Ferber 7

Ben yaptım evet ben yaptım bebeğime uykuyu öğrettim :))

Evet talihsiz bir şekilde geçen gece gaz sıkıntısında uyandı ve ağladı ama son iki gündür gündüz uykuları da yoluna girdi ve evet benim bebeğim uyuyor artık çok mutluyum sevgili ferber coooook .

Gelelim bu işin bence olmazsa olmazlarına

1. Öncelikle mutlaka yöntemi anlatan Richard Ferber in kitabını okuyun. Uykunun mantığını anlamanız ve çocuğunuz için önemini kavramanız açısından çok önemli

 Çocuklarda uyku Sorunları ve Çözümleri http://www.gunyayincilik.com/tr/ProductInfo.aspx?ID=331

2. Anne ve baba mutlaka bu konuda mutabık olmalı. Eşiniz bu konuda aynı fikirde değil ise bu işe başlamayın çünkü yüksek ihtimal ile yarıda kalacak.

3. Kendinizi psikolojik olarak hazırlayın. Bebeğiniz ağlarken müdehale etmemek gecenin bir yarısı gerçekten zorlayıcı bir deneyim.

4. İlk gece mümkünse yanınıza bir arkadaşınızı kardeşinizi  davet edin. Size destek verebilecek biri olması çok önemli.

5. Bu yöntem size gerçekten mantıklı ve işe yarar geliyor ise uygulayın. Çünkü hareketlerinizdeki en ufak tereddüt bebeğinize yansıyor ve onu geriyor.

6. Başladıysanız sakın ara vermeyin … Yani ağlamaya başladıktan 30 dakika sonra bebeğinizi kucağınıza almanız ona yeterince direnirsen seni kucağıma alacağım demek oluyor ve onu boşuna ağlatmış oluyorsunuz.

7. Sabırlı olun sizin bebeğiniz de benim bebeğim gibi biraz kararlı çıkabilir ama yine de işler yoluna girecektir.

Benim uyku ile ilgili yaşadıklarım bunlar.  Bayram da fethiye ve antalya da aile ziyareti gibi yoğun bir programımız var bakalım orda neler olacak….

Bir Cevap Yazın

