Kategori arşivi: sağlık

Bebek Alışveriş Danışmanlığı Kamu Hizmeti #2

Son üç ay geldi diyelim ve siz yavaş yavaş alışveriş yapmaya başlayacaksınız…Bence bebek alışverişinde bir olmaz ise olmazlar var, bir kişiye göre değişen ihtiyaçlar var, bir de hiiiiç gerek yok olanlar var. Bu son kategori bebek eşyaları endüstrisinin yarısını oluşturuyor bence.

O zaman bence olmazsa olmazları sıralıyım;

İhtiyaçlarına göre şöyle sıralayabiliriz;

Okumaya devam et

Bebek Alışveriş Danışmanlığı Kamu Hizmeti #1 Kitap Önerileri

Bebek alışveriş danışmanlığı diye birşey varmış yeni öğrendim.

Ben buna yok artık diyorum, bu biraz fazla. Bunun için danışmanlık almanıza gerek yok etrafınızda yeni çocuğu olmuş bir iki anne bulup ona neler kullandın, neler gerekli ve neler gereksiz diye sormanız ve tüm bunlardan bir çıkarım yapmanız yeterli..

Bu konudaki bir danışmanlık -biraz üzgünüm ama- yeni anne babayı sömürmek gibi geldi…

O yüzden benden bir kamu hizmeti işte size alış-veriş danışmanlığı…

Okumaya devam et

Beyin Haritası

0-3 yaş için montessori seminerinden sonra fark ettim ki , bana ve de sanırım bir çok anneye bu konuda ince ayar gerekiyor.

Şöyleki tamam bunlar güzel de 18-24 aylar arasında bebeğimin gelişimi nasıl ve onu nasıl desteklemeliyim ?

Ben bu soruya cevap buldum

Kafasında kocaman soru işareti olan anne ve babalara duyrulur !

ZERO TO THREE ‘nin sitesinde bebeğinizin beyin haritasını görebileceğiniz bir uygulama var.

brain map

Buradan göz atabilirsiniz.

Oğlumun Dünyayı Yemesinden Korkuyoruz Doktor Bey

532600_10151216552387605_372714215_n

Yakında Alp in doktoruna bu cümleyi söyleyeceğim sanırım.

Tamam çocuğu yemek yesin diye türlü yollar deneyen anneler bana çok kısacak ama Alp yemek konusunda iki haftadır kendini aşmakta…

Kalkar kalmaz kuru meyve ile başlıyoruz güne…

Daha uykulu gozlerle baslıyor aranmaya…

Yemek tutkusu ona yeni bir kelime ögretti. DAHA

Her yediği öğün/ara öğün bittiğinde tabağı uzatıp Daaaa diye sesleniyor,en küçük adam halleri ile.

Normalde 1 kase sebze yerdi bir ogunde dun 3. kase için Daaaaa istemişliği var.

Kabızlığı yüzünden daha çok lifli ürünler yiyiyor ve ekmek tüketmiyor bilmiyorum acaba ondan mı ama bizim evde sürekli bir Daaaa sesi var.

Bir de galiba kendime de kısacık bir iyiki çıkarabilirim bu durumdan, iyi ki iştahı az olduğu dönemlerde onu zorlamamışım, iyi ki yemek Alp için oyun ya da savaş aracı değil de bir ihtiyaç olmuş.

Şimdi kocaman kocaman yiyiyor, afiyet olsun. Yarın canı istemeyebilir, hasta olabilir daha az belki de azıcık yer  o zaman da canı sagolsun :)

 

Modern Toplumdaki En Karanlık Nokta…

Gecen gün Alp in doktoru ile konustum,

Sivri cisimleri almasına izin vermeyin dedi

Ama onlarla çok iyi zaman geçiriyor, saatlerce oyalanabiliyor

Hatta yemek yedirirken eline bir örgü şişi veriyorum

Onunla oyalanırken itiraz etmeden yiyiyor yemeğini o derece yani

Hem ne kadar zararı olabilir ki

En fazla şişi gözüne batırır o da binde bir ihtimal

İlla batırdı diye hemen kör olacak da hali yok ki

Seviyor işte napıyım canım

Hem de zaman geçiriyor

Olmaz bir şey

Çok saçma geldi di mi söylediklerim.

Bunları demek için delirmiş olmam lazım bence

Ama konu televizyon olunca, bu cümleler normalleşiyor

Kabul edilebilir oluyor.

Hatta benim gibi televizyon seyrettirmiyoruz diyen annelere

Biraz fazla abartıyor gözüyle bakılıyor.

Yahu bırakın dil gelişiminde bozukluğunu son zamanlarda

Bilim insanları otizm gibi ciddi bir hastalık ile televizyon seyretmek arasında bağ kurdu

Ama hala insanlar bebeklerine televizyon seyrettirebiliyor.

Ben buna işte bir türlü akıl sır erdiremiyorum.

İnsan bile bile bunu yapmayacağına göre

Gercekten insanlar televizyonun bebeklerimiz için ne kadar zararlı olduğunu bilmiyor.

Yok yok bilmiyor yoksa insan bile isteye bunu çocuğuna yapar mı ?

Not:Resim ADEV in facebook sayfasından alıntıdır.

Ben Bunu Neden Daha Önce Yazmadım ki ?

Bu yazı benden değil öncelikle onu söyliyim…

Ev yapımı poposil, kuzenimin doktoru ve de şu an bizm de doktorumuz olan Murat Kandemir’in önerisiydi.

Biz sülalece bunun faydasını çok gördük, ama nedense bloga yazmamışım ve sevgili İçten yazmasaydı bir ömür aklıma gelmezdi bu konu

İyiki yazmış da sır olmaktan çıkmış bu pek faydalı buluş.

Buyrun size İçten’in blogundan ev yapımı poposil tarifi

Şiddetle yenidoğan bebeği olan annelere tavsiye ederim sıfır pişik ile koca yazı geçirmiştik geçen sene.

Katı Gıda evet Gerçekten Katı :)

6. ay geldiğinde pek bir heyecanla katı gıdalara geçtik. Her hafta yediklerine yeni bir şeyler ekliyoruz. Yeni sebzeler, yoğurt , peynir… Onun yeni tatları ilk kez tadışını seyretmek çok keyifli. Önce kısa bi rağzında geveleme evresi , sonra beğeniğ beğenmemesine göre değişen surati. Nasıl meraklı nasıl heycanlı birşeyler tatmaya.

 Bazen ona bakarken düşünüyorum, büyürken hayata karşı duyulan bu heyecanı kaybetmek ne kötü. Mesela hangimiz yeni bir tat karşısında bu kadar dikkat kesilip bu kadar heyecanla bekliyoruz onu yemeyi… Neyse bu tamamen başka bir yazının konusu

Tabi katı gıdaya geçiş sadece böyle neşe içinde keyifle olan bir durum değil, bir de bu işin öbür yüzü var. Yani yenen yeni lezzetlerin vücuttan çıkışında yaşşanan sorun kısaca ve bildiğimiz tabiri ile kabız .

Okumaya devam et