21

images

Hayatı 21 günlük döngülerle yaşıyorum bu aralar…

21 günde bir davranışın alışkanlığa döneceğine dair bir tez var duymuşsunuzdur. Bunu ben ilk kez sigarayı bırakırken duymuştum 6-7 sene önce.. O an işe yaramıştı.

Sonra aradan bir sürü zaman geçti, bir şeyler oldu ben o kadar süre üstüne yeniden sigara içmeye başladım, kendime çok kızdım, bu sefer oğlumu da hesaba katıp sigarayı tekrar bıraktım.

Bunu yaparken neden bilmiyorum, ofisteki takvime 21. günü işaretledim ve açıkçası unuttum. Sonra günler günleri kovaladı o işaretlenen gün geldi hem de pazar tam da bir şeyleri bitirip bir şeylere başlama günü benim için. Hadi dedim yeni bir şey seçeyim kendime değiştirmek istediklerim arasından: sağlıksız atıştırmalara son vermek oldu yeni 21 gün amacı. O da bitti, şimdi yaşadığım 21 günlük döngünün talihlisi et, zaten beni tanıyanlar bilir çok yemem şimdi hiç yememeye karar verdim, kendimi böyle daha huzurlu hissedeceğimi düşünüyorum. Benim için bir hayvanın öldürülmediğini bilmek beni sanki daha mutlu edecek…

21 gün kavramının ne kadar bilimsel olduğunu bilmiyorum, sanırım tartışılır da ama ben de ilginç bir motivasyon yarattı. Beni yormadan bebek adımları ile her 21 günde bir şeyi daha güzel kılıyorum hayatımda. Her seferinde bir değişiklik. Bir liste yaptım, çok büyük değişiklikler de var içinde küçücük şeyler de…Beni bir koca sene idare eder :)

5 Ekim’de içinde bulunduğum 21 gün doluyor, bir sonraki değişiklik için az biraz hangisi olsa diye heyecan yapmışlığım bile var…

İnsan dünyayı değiştirmeye önce kendinden başlamalı değil mi ?

21” üzerine 2 düşünce

  1. Gözde Anne

    Ne güzel yazmışsınız, hamilelik sürecim boyunca kendimde ve kendime çektiğim her şeyde hoşuma gitmeyen ne varsa değiştirmeye yeminliyim ama sanırım periyotlar belirlemek işimi daha da kolaylaştıracak. O halde kızım gelene kadar pek çok şeyi bitirmek üzere 21 günlük periyotlarıma başlamalıyım.
    Sevgiler ^.^

    Cevapla

Bir Cevap Yazın

