Tek Başına Yemek Yiyen Çocuk

Güneşli havanın tadını çıkarmak için Yiğit Alp ile sahile indik, harika bir gündü! İçim ısındı neşe doldum ama neyse bu belki bir başka yazının konusu….

Bana ilginç gelen bambaşka bir şey.

Yiğit Alp ile yemek yerken karşı masada benim yaşlarındaki yanında çocuk bulunması itibari ile anne olduğunu anladığımız kadın bize pür dikkat bakmaya başladı. Önce Yiğit Alp  ile şakalaşırken gözü bize takıldı dedim yok bu göz takılması değil bildiğin uzun uzun inceleme. Sonra dedim ki yemek yerken çocuğun ağzı burnu pislik içinde kaldı, bu beni kınama bakışı yok o da değil Yiğit Alp kabul edilebilir oranda yemeğe bulanmış… Tam ben bunları düşünürken  mevzu bahis konusu anne yanımıza geldi ve oğlunuzu nasıl tek başına yemek yemeğe alıştırdınız benim kızım hiç yemiyor diye konuya girdi… Evet tüm o uzun bakış bildiğin çaresiz anne bakışıymış…

Öncelikle ben şanslılardanım : oğlum iştahlı bir çocuk…

Ama  yine de bir iki nokta var ki işimizi kolaylaştırdığını düşünüyorum:

Öncelikle onun da iştahsız dönemleri oldu, istemedi kendime çok zor engel olsam da onu zorlamadım, oyun ile yedirmedim, yemek yemesi karşılığında ödül vermedim. Bu konuda çok zorlayıcı olsa da onun biyolojik ritmine ayak uydurmaya çalıştım.

Yemekleri düzenli yemeye dikkat ediyorum. Böylece masaya karnı tok oturmuyor.

Son olarak da yemek yemek istemez ise ona o öğün dışında olmayan bir şey  önermiyorum. Yani kalkıp sucuk, makarna yapmıyorum yesin diye.O öğündeki çeşitleri sevmediğini beyan edip kalkarsa da atıştırmalıklar ile telafi etmesine müsaade etmiyorum. İnsan sofradaki her şeyden de özellikle iki bilemedin üç gün önce bayıla bayıla yediği şeylerden bir anda nefret edemez di mi ama ! Sonuç:  bir sonraki öğüne zaten acıkmış oluyor.

Dediğim gibi ben şanslı bir anneyim ama yine de yukarıda yaptıklarımızın yeme alışkanlıklarını olumlu yönde etkilediğini düşünüyorum…

Not: Bu konuda okuduğum ve de benim içimdeki ‘ ya çocuğum aç kalırsa ! ‘ canavarını bastıran şu kitabı tavsiye ederim.

 

Bir Cevap Yazın

