Empati vs Sempati ya da Dr Jekyll and Mr Hyde

Canım sıkkınken ve bunu birine anlatmaya çalışırken bana bir de iyi tarafından bak, en azından şu olmadı diyen insanları sevmiyorum.

Aynısının oğluma yapılmasını da istemiyorum. Ağlıyor ise bir sebebinin olduğunu ve bunu paylaşması gerektiğini düşünüyorum. Her zaman çözüm bulabiliyor muyum hayır, bu onu daha sinirli yapıyor mu evet ! Ama duygusunu bastırmasını, bu duyguyu başka bir şey ile geçiştirmesini istemiyorum… Tabi bu benim doğrum ve ideal şartlarım. Ve tabi ki de her zaman bu ideal de yaşamıyoruz…

Aslında temel de benim ile empati yapılmasını seviyor ve oğluma da bunu yapmaya çalışıyorum… Ve evet sempati benim hoşuma gitmiyor, bir şey anlatmaya çalışıyorken bana daha lafımı bitirmeden abuk subuk öneriler verilmesini sinirleniyorum ve evet bunu da oğluma yapmamaya çalışıyorum…

Empati ve Sempati arasındaki farkı benim bu yazdıklarımdan çok daha güzel bir animasyon ile anlatmışlar. Dr. Brené Brown ‘nın  Daring Greatly: How the Courage to Be Vulnerable Transforms the Way We Live, Love, Parent, and Lead kitabı üzerine yaptığı bir konuşmadan esinlenerek RSA stüdyoları hazırlamış…

Bir de bu sempati sanki empatinin kötü kalpli karanlık yüzü gibi gelmiyor mu size de ?

Bir Cevap Yazın

