Resim yapabilir miydim acaba ?

Ortaokul birdi sanırım, resim ödevi için pazar yeri yapacaktık. O ödevde resim yapma işini çok ciddiye almıştım ve baya özenmiştim. Ödevi yaptım, öğretmen sıra ile masasına çağırıp resimleri kontrol ediyordu. Sıra bana geldi, resme baktı bu kadınlar olmamış böyle kadın mı olur, bu bacaklar bu vücudu taşır mı dedi baldır küldür. Onca hevesle yapılan resim bir anda başarısız bir ödeve, ben de benim resme kabiliyetim yok diyen bir insana döndüm sevgili öğretmenimin çabalarıyla…Ki çekirdek ailemde benim dışımda herkes resim konusunda gayet başarılı.

Ben resim  öğretmeni olsam mesela bütün çocuklara ilk ders hepinize beş pekiyi hadi şimdi içinizden geldiği gibi resim yapalım derdim… Resim, müzik  gibi sanat dallarının not ile ölçülmesi ne kadar saçma…

Türk Eğitim sisteminde gerçekten, zarar görüyor hayatımızın geri kalanında da bu zararları tamir etmeye çalışıyoruz.

Picasso_GuernicaMesela kübizmin öncüsü Picasso Türk eğitim sisteminde yontulmuş olsaydı hala Picasso olabilir miydi merak ediyorum. Tamam içimdeki Picasso’nun öldürüldüğünü söyleyecek kadar haddimi aşmayacağım ama belki de kendimi iyi ifade edebileceğim bir hobi olabilirdi resim kim bilir…

Benim adıma biraz geç oldu ama oğlumun gelecekteki resim öğretmeni: baştan söyleyeyim, onun hevesini kıracak yorumlar yaparsan 20 yıl önce içimde kalanları sana söyleyebilirim…

Bu arada pazar yerindeki kadınlar çok sevdiğim ilk okul öğretmenimdi, eteğinin boyuna kadar…

Bir Cevap Yazın

