Bebek Alışveriş Danışmanlığı Kamu Hizmeti #2

Son üç ay geldi diyelim ve siz yavaş yavaş alışveriş yapmaya başlayacaksınız…Bence bebek alışverişinde bir olmaz ise olmazlar var, bir kişiye göre değişen ihtiyaçlar var, bir de hiiiiç gerek yok olanlar var. Bu son kategori bebek eşyaları endüstrisinin yarısını oluşturuyor bence.

O zaman bence olmazsa olmazları sıralıyım;

İhtiyaçlarına göre şöyle sıralayabiliriz;

BANYO

BANYO

Bu arada dede ile saadet dolu bu fotografta Yiğit Alp 3 aylık daha

Bebeğinizin banyosu için; onun yumuşacık cildine uygun bir havluya, o tatlı kafasını kurulamak için bir tülbente – neden bilmiyorum bunun adı mermer şahin-, bir bebek küvetine, ilk zamanlar rahat yıkayabilmeniz için  fileye, ona uygun organik sertifikalı bir şampuana, onu köpürte köpürte yıkamak için yumuşak doğal süngere ve suyu usulca vücüduna dökmek için maşrapaya ihtiyacınız var.

BAKIM ÜRÜNLERİ

Popo kremi, nemlendirici, masaj yağı – küçük bebekler pek seviyor masajı- altını temizlemek için küçük pamuklar -yapımı için bir tık-, bebekler için kulak çubuğu, serum fizyolojik -ben küçük kare tülbentleri serum fizyolojik ile ıslatıp yüzünü temizliyordum-, kare kesilmiş tülbentler, gazını çıkarırken omzunuza sermek için omuz bezi, onun mis kokulu kafasını rahatsız etmeyecek bir fırça -hem saçını taramak hem de ona masaj yapmak için kullanmıtım ben-, tırnağını kesmek için makas – bebek mağazalarında makaslar var, ben ilk günlerde tırnak makası ile kesmeyi becerememişti-,  bir de umarım ihtiyacınız hiç olmaz ama ateş ölçer.

UYKU

Mevsime uygun battaniyeler – ben battaniye çok kullanmıştım, birden fazla almakta fayda var çünkü evet nereye kusacakları belli olmuyor, nevresim ve beşik.

KIYAFET

KIYAFET

Abartmaya en müsait konu kesinlikle kıyafet :) Bebeğiniz için bir yıllık kıyafeti doğmadan oönce almayın bence çünkü: bir bebeğinizin bedenini yanlış tahmin edebilirsiniz, iki bebeğinizin huyunu suyunu öğrenmek için zaman ihtiyacı var belki o çok beğendiğiniz kazağın yakası bebeğinizi sinir edecek, üç izin verin insanlar da size bir şeyler hediye edebilsin. Öncelikle hastahane çıkış seti alın bir tane -her türlü olasılığa karşı ilk kıyafetleri almış olursunuz- mevsime göre askılı, kısa kollu ya da uzun kollu 2 adet body seti– mesela ben yaz çocuğu olan oğluma 6lı kısa kollu ve 6lı kolsuz set almıştım ve yetmişti çok rahat-, iki tane penye bere, bir kaç tane çorap, mevsim kış ise o tatlı bacakları üşümesin diye   eşofman altı , yaz ise iki tane penye yelek , kış ise iki tane hırka, ve bebeğinizin ilk addası için cici bir kıyafet ve mevsime uygun dışarı çıkarken onu hava şartlarından koruyacak tulum.

MOBİLYA

Bebeğinizin odası için mobilya almayın, 6 ay olduktan sonra yine onun ihtiyaçları doğrultusunda almanızda fayda var. Şimdilik size alt değitirme ünitesi ve beşik yeterli. Ama bence odasını hazırlayın yani boyası badanası bitmiş, perdeleri asılmış olsun… Onun odasını daha sonra belki montessoriye uygun döşemek istersiniz kim bilir :)

ANNE İÇİN

Yüzyılın en biçimsiz ama en işlevsel sütyeni olan emzirme sütyeni, göğüs uçunuz için nemlendirici, göğüs pedi ya da kalkanı – biliyorum enteresan isimler ama bebek mağazalarındaki satış danışmanları sizi anlıyor olacak-.

Bir de dedim ya ihtiyaca göre alınacaklar var;

Eğer sütünüzü sağmanız gerekiyor ise göğüs pompası ve sütü dolapta saklamak için süt saklama poşetleri, mama vermeniz gerekirse bebeğinizin ayına uygun biberon ve temizliği için fırça kış aylarında eğer evinizin havası çok kuruyor ise hava nemlendiricisi, bir de biberon kullanacaksanız sitelizatör derim ben.

Bir Cevap Yazın

