Bebek Alışveriş Danışmanlığı Kamu Hizmeti #1 Kitap Önerileri

Bebek alışveriş danışmanlığı diye birşey varmış yeni öğrendim.

Ben buna yok artık diyorum, bu biraz fazla. Bunun için danışmanlık almanıza gerek yok etrafınızda yeni çocuğu olmuş bir iki anne bulup ona neler kullandın, neler gerekli ve neler gereksiz diye sormanız ve tüm bunlardan bir çıkarım yapmanız yeterli..

Bu konudaki bir danışmanlık -biraz üzgünüm ama- yeni anne babayı sömürmek gibi geldi…

O yüzden benden bir kamu hizmeti işte size alış-veriş danışmanlığı…

Öncelikle evet biliyorum, çok heyecanlısınız bir sürü bir sürü ciciler almak istiyorsunuz hele o büyümüşte küçülmüş insan kıyafetleri yok mu onlardan her mağazaya girişte alasınız geliyor ama bir durun alışverişe başlamanız, liste yapmanız için çok erken. Önce içinizdeki adam ne yapıyor, onu nasıl en iyi beslersiniz, şu doğum nasıl bir şey ona bakmakta fayda var. Daha da önemlisi anne olmadan önce kendinizle  yüzleşip kendinizi tanımanız, bilmeniz ve anneliğe hazırlanmanın tam zamanı.

Peki nasıl olacak bu derseniz, tabi tek bir yolu yok bu işin ben kendi yaptıklarımdan ve tecrübelerimden yani kendi yolumdan örnek verebilirim, sizin yolunuza ilham olsun diye…

Önce son üç ay gelene kadar alışverişi kafanızdan çıkarın, şahsen bence son bir ay yeter de artar bile ama ilk bebeğiniz ise o kadar beklemek zor olacak biliyorum…

Sonra bebeğiniz ne yapıyor , doğum nedir kısmı için kitap okuyun. Kitap diyorum çünkü hamilelik ile ilgili araştırmalarınız için internetten uzak durmanızı şiddetle tavsiye ederim. Moralinizi bozacak, milyonda bir olan bir sürü kötü hikaye tecrübe paylaşılıyor ve bu sizi dehşete düşürebilir. En güzeli az ama öz kitap…

Benim bu sırada okuduğum kitaplar;

5e89db44-7e21-4fa3-92ef-d70db04d0a36-1232_prd

142816       142974

165592  188475b

148131 221177b

Farkındayım az ama öz dedim fakat kitaplar biraz fazla oldu… Şimdi bakıyorum da yukarıda açıkladığım gibi iki amaca uygun kitap okumuşum; içimdeki adama en iyi nasıl bakarım ve doğum nasıl bir şeydir.

İçgüdüsel doğum ile ilgili daha önce bilgiler taze iken yazdığım yazıya göz atabilirsiniz. Haddim değil, herkesin doğum konusundaki fikrine sonsuz saygı duyuyorum ama doğal doğuma gerçekten bir şans vermeden sezeryan doğumu düşünmeyin ama bunu da hayatınızın meselesi yapmayın. Annelik ile ilgili doğumum sırasında benim  ilk dersim bu oldu; herşeyi kontrol edemezsiniz bazen bazı şeyler olur ve siz o olan şeye uyum sağlarsınız.

Kitapları okumak, olan biteni öğrenmek en kolayı… Zor kısım ise kendiniz ile yüzleşmeniz. Artık anne olmak üzeresiniz ve durup derin bir nefes alıp kendinize bakmanın tam zamanı, çünkü doğacak o küçük insan size bakarak öğrenecek herşeyi… Danışmanlığa ayıracak bütçeniz var ise ve ihtiyaç görüyorsanız -kesinlikle şart değil- işte bu alanda danışmanlık alın bence. Alışveriş kısmı için söz biz yeni anneler yardımcı olacağız…

Ama o kısım bir sonraki yazıya kalsın…

Bir Cevap Yazın

