Şikayetim Var…

Kocaman koşuşturmaca ile geçen bir bayram sonunda tam da bayram yazımı yazıyordum ki, beynim de bir şalter attı, çok sinirlendim sevgili okur, şikayetim var.

Olaylar şöyle vukuu buldu…

Bayramdan önce alternatif anne de görmüştüm Gülüş Türkmen’nin kitabını, bayramda onca koşuşturmaca içinde tabi alamadım ama İstanbul’a dönünce ilk iş gidip anneliğin ötesinde   yi aldım ve sonu gelmez trafik sıkışlığı ile mücadele ettiğim işten eve dönüş zamanlarımda okudum. Kitap ile ilgili ne düşündüğüm başka bir yazının konusu, ben kitaptan sonra olanları anlatmak niyetindeyim… Okuduktan sonra bir cümle evet gerçekten neden dedirtti bana… Bakınız mevzu bahis konusu cümle şu:

Neden bu hayat babaya “cocuk mu kariyer mi” diye sordurtmuyor?

Basit bir cümle aslında ama cevapları oldukça komplike oldu benim için, iş kadın erkek eşitliğine geldi ve benim tüm bu cevaplardan anladığım şunlar oldu.

Kadın ile erkek eşit değildir bunu unutma. Anne kutsal olmak ile birlikte bu kadar hırpalanan başka kutsal var mı  merak ediyorum. Ayrıca bir sor bakalım ben kutsal olmak istiyor muyum?

Bir kere hanımlar biz evimizin hanımlarıyız yani tabiki de tüm ev işlerini biz yapmalı biz düşünmeliyiz. Ama çalışıyor musun? Çalışma ! Ama ekonomik özgürlük mü? Kocanın öngördüğü özgürlük neyine yetmiyor ?

 

 

 

Hayatı paylaşmak demek sıkıntıları paylaşmak demekmiş, yani günlük yapılması planlanması gereken bir sürü küçük şey tabiki de kadının görevi. Bunlar birleşince başlı başına bir iş ve stres kaynağı olabilir mi ? Olsun bir önceki maddede dediğim gibi sen evinin hanımısın.

Sonra efendim öyle fit olmaya, eski kilona dönmeye çalışma. Sen doğum yaptın yani şişman olman ve sonrasında şişman kalman çok normal neden eski olduğun kadın gibi görünmek istiyorsun ki ?

Bir kere çalışırken çocuğumuza biz bakmıyoruz, başkası bakıyor yani çocuğun sorumluluğunu üstlenmek konusunda abartmyalım lütfen, duyanda çocuğu alıp işe gittiğimizi hem çocuğa bakıp hem çalıştığımızı sanacak… (Bu malesef herhangi bir çıkarı değil kendi kulağım ile duyduğum bir yargıdır)

Sonuç olarak biraz kafayı kaldırıp bakınca erkeğin biraz daha eşit olduğunu ve anne olduktan sonra bu eşitliğin katlandığını üzülerek bir kez daha hatırlamış bulunuyorum…

Ama en azından küçük bir fark yaratma şansım var, benim bir oğlum var ve benim gibi düşünen ve değişim isteyen anneler var…

Yani şikayetim var ama umudum da var :)

Şikayetim Var…” üzerine 2 düşünce

  1. devrim

    görseldeki kadının her işi yapıyor olması da ayrı bir yazı konusu;)
    yeni yazı da bekleriz:))

    Cevapla
    1. potikare Yazıyı Yazan

      ah o her şi yaparım kadını yüzünden oluyor her şey, bir de bu kadının yetiştirdiği “kadın her işi yapar” erkeği var.

      Kadın kadının kurdudur :))

      Cevapla

Bir Cevap Yazın

