Anne Olmak Zor mu ?

Bu aralar bebek düşünmeye başlamış arkadaşlarım var etrafımda ve ” annelik zor mu? ” sorunusunu sıkça duyuyorum…

Evet annelik zor, belki aradığınız cevap bu değil ama annelik eni konu bildiğin zor bir iş bence…

Peki biz anneler manyak mıyız da ortalıkta böyle mutlu mesut dolaşıyoruz?

Yok manyak değiliz, değiliz de  -biraz sonra yazacağım deyimi kullandığıma inanamıyorum-  anne olunca anlaşılan bazı anlar var bizi ayakta tutan, moral veren  evet yapabilirsin diyen. Onlar olmasa kesinlikle insan ırkının sonu gelmişti zannımca…

İşte o anlardan biri

Sabahın altı otuzu Aybala anne makyaj yapmakla çantasını hazırlamak arasında koşuşturuken yanındaki bıdık anne diye seslenir… Dönüp “efendim canım der” Aybala anne ona seslenmiştir oğlu… Ama döndüğünde görürki biricik oğlu onun resmini* almış anne diye resme bakıp gülümsemekte, işte o an ne o sabah koşuşturmacası, ne uykusuzluk ne de yorgunluk kalır Aybala annede… Yere oturur, oğluna teşekkür eder ve ona kocaman sarılır, içinden bir an keşke der bu sabah seninle uzun uzuuun kalabilseydim ya da birazcık daha esnek bir çalışma hayatım olsaydı da sabah keyfi yapabilseydik…. Ki bu da bambaşka bir yazının konusu ya da belki de soruya cevap olarak bir ekleme çalışan anne olmak sanki biraz  daha zor gibi.

*Resim işine gelince, narsist değilim yani  kendi resimleri kocaman kocaman yaptırıp evin sağına soluna asmıyorum. Bu resimleri 3 ay önce aile bireylerini tanıması için adım adım setinden ilham alıp yapmıştık. Çok da işe yaradı şiddetle tavsiye ederim. Doğum günü fotoğraflarından çıktı alıp arkasına karton yapıştırdım, o ay fotoğrafları gösterdik, anlattık kim kim diye, ondan sonrada kaldırmadım. Arada sırada gidip fotograflara bakıyor, bazen de  sulu bir öpücük konduruyor fotoğraftaki kişilere…

Annenin dip notu: An itibari ile oğlumu özledim…

Bir Cevap Yazın

