Sınır Koymak

Harvey Karp ın mahallenin en mutlu yumurcağı kitabından sınır koyma ile ilgili bir alıntı ….

Bu sabah işe giderken yanıma aldım kitabı, -çalışan anne için kitap okumanın en iyi zamanı işe gidip gelirken yolda geçen zaman-. Hemen sınır koymak ile ilgili kısmı açtım çabucak.

Ben Yiğit Alp e bir sürüüü sınırlar koyan bir anne değilim,Alp e milyon tane sınır koymak yerine yaşam alanımızı ona göre düzenleyip daha anlaşılır olması açısından tehlikeli temel eylemlere hayır diyorum.Bunu da aynı anda 10 tane eyleme değil de başardıkça diğer yasaklara geçerek basamak basamak yapıyorum.  Benim bu yaklaşımım  için de üstü kapalı eleştiriler sinsilesi ile karşılaştık Antalya’da…  Salon ve oturma odalarında yer alan onlarca evet gercekten bir sürü bibloyu , bir sürü onun ilgisini çekecek objeyi almaya, tadına bakmaya, fırlatmaya çalışması ve benim bunlar karşısında oğluma hayır demek yerine mekana ona daha uygun hale getirmem yani tüm bu ufak objeleri kaldırmam sanırım tepki çekti. Yani kocaman HAYIRRRRR ları sürekli söylemek yerine hayır demeyi gerektirecek ortam koşullarını sınırlandırmam mesele oldu.

Konu Alp olunca her ne kadar bu katıksız disiplin tarzı yaşam ve çocuk yetiştirme felsefeme ters olsa da acaba diyip  Harvey amca ile tekrar görüşeyim dedim ve bu satırları okuduktan sonra rahatlamış bir anne olarak iş yerine geldim.

 Yani en nihayetinde yerde bir kutu içinde bir sürü renkli çiçek var ise 13 aylık bir  velet onu karıştırır ve ona her seferinde hayır demek de onu sadece ve sadece boğar NOKTA.

Bir Cevap Yazın

