Süpriz Sepeti

Montessori felsefesini çocuk yetiştirme konusundaki tercihlerime en uygun bulduğum felsefe olduğunu daha önce anlatmıştım.

Şu an okuduğum kitaplarda yer alan Montessori oyunları, aktiviteleri için Alp in yaşı biraz küçük; sadece okuyup, heves edip hımmm sonra mutlaka yapalım bunu diyorum ama en azından Alpin yaşına uygun bir aktivite var. Adı süpriz sepeti.

Şöyleki:

Farklı doku, şekil, renk,ağırlık ve koku gibi özelliklere sahip 50-100 malzemeyi bir araya topluyorsunuz ve bunlardan bir sepet oluşturuyorsunuz. Mesela bizim sepetimizde kozalaklar, yaprak, ponpon, oyuncak fil, lego parcaları, yün, kurdela, küçük kavanoz, spatula, valiz etiketi, pili çıkarılmış eski cep telefonu,taş  gibi bir sürü farklı doku var. Bunlara zaman zaman bulduğum aklıma gelen bu süpriz sepetine çok güzel olur dediğim nesneleri de ekliyorum. Sonra bu sepeti oynaması için Alp e veriyorum. Israr etmiyorum, tercih etmesi için sadece ulaşabileceği, görebileceği bir yere koyuyorum ve kendi başına oynaması için onu uzaktan izliyorum. Burada ve tüm Montessori felsefesindeki önemli husus çocuğu hazırladığınız kontrollü ortamda kendi tercihlerini yapacak şekilde bırkma. Yani seperi alıp oynasın diye bak ne güzel bir kozalak demiyorum, sadece bana gösterir ve benimle paylaşmak isterse ona katılyorum. Yani onun liderliğini kabul edip, onun istediği şekilde davranıyorum.

Çoğu zaman kendini o kadar güzel kaptırıyor ki bu sepeti keşfetmeye birlikte paralel zaman geçirmek için harika fırsatlarımız oluyor yani aynı mekanda farklı aktiveler yapabilen çocuk ve anne olabiliyoruz. Bu hem bana özgürlük hem de ona kendi kişisel kaynaklarını kullanmak için harika bir fırsat yaratıyor.

İlerleyen zamanlarda farklı temalarda süpriz sepeti hazırlamayı düşünüyorum. mesela mevsimler, yeni yıl, doğum günü gibi farklı temalar olabilir.

Hem felefeyi daha yakından anlamak hem de süpriz sepeti ile ilgili detaylar için “Harika Çocuk Nasıl Yetiştirilir” Tim Seldin kitabına bir göz atabilirsiniz.

http://www.idefix.com/kitap/harika-cocuk-nasil-yetistirilir-tim-seldin/tanim.asp?sid=CCB42ONB33S0X4VR3WN0

Herkese iyi eğlenceler !!!

Bir Cevap Yazın

