Mahallenin En Mutlu Yumurcağı

Yeni bir döneme giriyoruz… Artık Alpcik bebeklikten erken çocukluğa geçiyor ve tamamen yeni topraklar ve yeni bir macera bizi bekliyor.

Şu ana kadar okuduklarım, araştırdıklarım, uyguladıklarım bebek Alp içindi şimdi ise erken çocukluk dönemine giren Alp ile tanışma vakti..

 Bu yeni dönemde -uzun inceleme ve düşünme sürecinden sonra- iki insanı kendime rehber olarak alıyorum. Birincisi Maria Montessori, ikincisi ise Harvey Karp. Çalışmaları çocuk eğitiminde çığır açan ve bu gün bir ekol olan Montessori ciddi anlamda bambaşka yazıların konusu. Bu gün Harvey Karp ile haşır neşir olma niyetindeyim.

Karp’ın Türkçeye çevrilmiş iki kitabı var. Mahallenin En Mutlu Bebeği ve Mahallenin En Mutlu Yumurcağı. İlki yeni doğan bebeğiniz ikincisi ise 1-4 yaş arası çocuklar ile ilgili tavsiyeleri içeriyor.Ben ise bundan 4 ay önce  hızlıca göz gezdirdiğim mahallenin en mutlu yumurcagı kitabını  1 yaşında bir oğlu olan bir anne olarak tekrar ve tekrar dikkatle okumaya başladım.

 Harvey Karp ın bu kitapta sunduğu bakıs açısını sevdim. Kitapta Harvey (ismiyle hitap etmemin onun için sakıncası yoktur diye umuyorum).1 yaşındaki çocukları mağara adamları olarak tanımlıyor ve onların günümüze olan yolculuğunun 4 yaşına kadar sürdüğünü belirtiyor.Evet bir anda kulağa biricik evladınıza mağra adamı denmesi hoşunuza gitmiyor ama mağara adamını tanımlarken inatçı, kolay konstanre olamayan,duygularını kontrol etmeyi henüz öğrenememiş gibi kullandığınız kelimeler nasıl da şıp diye daha iki ay önce kucağınızda huzur içinde sakince oturabilen bebeğinize uyuyor değil mi ? Yani üzgünüm ama bizim ufaklıklar şu anda bir mağara adamı ve bizler de onlara medeniyete yapacakları zor yolcuklukta rehberlik edecek yetişkinleriz. Evet unutmamakta fayda var bu ilişkideki yetişkinler bizleriz, iki yaşındaki bir çocukla inatlaşan iki yaşındaki çocuklar değiliz :)

Bu kitapta sizin küçük mağara adamınız ile anlaşmanız için mantıklı açıklamaların hiç bir işe yaramadığını söyleyen Harvey yeni yöntemler öneriyor… Kitabı dediğim gibi yeniden okumaya başladım ve uygulayarak gitmek istiyorum. Şu an teoride çok başarılı görünmekle birlikte, bir çocuk söz konusu olduğunda teori ile pratiğin çok farlı olabileceğini bilecek kadar tecrübe sahibi bir anneyim. Bu sebeple sindire sindire okuduktan ve uyguladıktan sonra fikir beyan etmek daha mantıklı geliyor bana.Yani bir dizi yazının ilki oluyor bu …

Harvey Karp çocuğunuz ile sağlıklı iletişim kurmak için farklı araçlar sunuyor ama bunları anlatırken de tüm çocukların birbirinden farklı olduğunu yani bu araçları kendi çocuğunuza göre uyarlamanız gerektiğini söylüyor.

 Ve ekliyor

 “ Siz bir çocuk değil, kendi çocuğunuzu yetiştiriyorsunuz.”

Dedim ya ben bu adamı sevdim. Ferber’e sunduğum şükranlarımı kendisine de sunabilmeyi diliyorum.

Mahallenin En Mutlu Yumurcağı” üzerine 2 düşünce

  1. ilknur

    çok severek okudum Harvey Karp’ı ve hala da dönüp dönüp bakıyorum.Montessori içinde ”Montessori Metodu” Eylem Korkmaz ve ”Harika Çocuk Nasıl Yetiştirilir” Tim Seldin okuyorum, tavsiye edrim.Takibe aldım Alp’i ve seni :) Buyrun biz de bekleriz.

    Cevapla
  2. potikare Yazıyı Yazan

    zaman az olunca bu okunmus ve begenilmis kitaplar o kadar ise yarıyor ki anlatamam cok tesekkur ederim :D

    Cevapla

Bir Cevap Yazın

