Yeni Babaya Tavsiyeler

Üniversiteden bir arkadaşım çarşamba günü baba oldu. Onun adına çok sevindim, şimdi tatlı minik bir kızı var. Ukalalık etmemek adına ağzımı açmadım ama deseydi ki ” ya sevgilim biraz farklı ve değişken davranıyor, sen de böyle miydin, ne yapmak lazım” derdim bir iki satır ve onu bu kadar açıkça sorabildiği için takdir ederdim. Fakat çoğu erkek gibi bu konu aklının ucundan bile geçmemiştir :)

Ne derdim derseniz işte şunlar.

Öncelikle o kız her türlü duygusal zıtlıkları gösterebilir, bir dakika mutluluktan uçarken ikinci dakikada pişman olabilir. Bir an yanımda ol elimi bırakma derken pat diye git başımdannnnnnnnnnn diye bağırabilir. Sevgili yeni baba bunların hepsi normal çünkü an itibari ile vücudunda senin ergenlikte 3-5 yılda atlattığın hormon fırtınası yanında küçük bir esinti olacak  kadar çılgın hormonal bir değişim yaşamakta. Nolmuş canım biz de baba olduk gibi bir söyleme ya da tavra girme sonrasında bunu telafi etmen çok ama çok zor olur. Yanında ol ve ne istiyorsa onu yap. Bu durum sen  ve çevrenizdekiler ona anlayışlı davranırsa en fazla iki hafta sürecek, sonra beraber güleceğiniz bir anı ya da kusura bakma ama öküzlüğün tutarsa evliliğinizin altına yerleştirdiğin bir dinamit lokumu olacak.

Evet sevgilin annesinden yardım isteyecek, yüzyıllardır bu böyle, tüm doğum ritüellerinde kadına annesi ve onun arkadaşları, komşuları destek olmakta yani ya benim ailem diye bastırma elbet bu olağanüstü hal geçecek, su yolunu bulacak, alışacak ve normale döndüğünde sağlıklı bir psikoloji ile istediğin kadar belki de istediğinden de çok iletişime girecek yani sabırlı ol.

Hadi bunları yapmadın ve sorun çıktı, tartışıyorsunuz. Saçmalamayı bırak ve tartışma başladığı anda dur karşındaki kişi beyniyle değil hormonlarıyla düşünmekte. Dedim ya sabret geri çekil ve sakın üstüne alınma. Ya da alın, egonu tatmin et, anlık rahatla ve ilişkinin köküne bir dinamit lokumu daha koy.

Son olarak tüm yaptıkların çok ama çok uzun süre unutulmayacak. Ya ” canım benim tüm saçmalıklarıma katlandı, ben çok şanslıyım” olacak karının o günleri düşününce  senin yanında yatarken hissettikleri ya da ” Bu yaşadıklarımı asla unutmayacağım” seçim aslında tamamen senin yani sen ekiyorsun sen biçiyorsun canım arkadaşım.

 

Yeni Babaya Tavsiyeler” üzerine bir düşünce

  1. photography course

    Cool blog! Is your theme custom made or did you download it from somewhere? A design like yours with a few simple adjustements would really make my blog jump out. Please let me know where you got your design. Kudos

    Cevapla

Bir Cevap Yazın

