Normalleşme

Alp  ile yenibir evreye girdiğimizi düşünüyorum.İlk gelişim aşamamız 40 nın çıkması yani 6 haftalık olmasıydı. hayat biraz daha kolaylaşmış, Alp de ben de biraz toplarlamış ve alışmıştık. Şimdi ise artık normalleşiyoruz. Bu terim tamamen bana ait olup hiçbir bilimsel dayanaı yoktur. O yüzden nedir bu normalleşme anlatıyım.

 

Yakın zamana kadar kendimi (hani nerdeyse bu gün bile diyebileceğim kadar yakın) hep gerilerde tutuyordum. Aslında Alp dışındaki her şey ikinci planda idi. Evet arada dışarı çıktığım , kendime baktığım zamanlar oldu ama , içimde hep suçluluk duygusu vardı. Sonra birden bire ben de bir aydınlanma oldu , bu psikoloji ile hayat geçmez. Evet bebeğim hayatımı değiştirecek tabiki ama yine de eskiden yaptığım şeyleri yapmaya ve bebeğimi artık olağanüstü bir halmiş gibi görmemeye başlamam gerekli. Çünkü bu artık hayatımın olağanüstü değil olağan hali. Yani sürekli alarm halinde yaşamak hem bana hem bebeğime zararlı. Yoruluyorum ve bazen bazı şeyleri görev haline getiriyorum bu psikoloji ile. Yani mesela bebeğimle oynarken kendimi veremediğim zamanlar oluyor. Zamanımızı kaliteli geçirmemiz zorlaşıyor.

Hayatı ve bebeğinizin olmasını normaleştirdiğinizde ise daha bir rahatlıyor insan. Evet diyorsun bebeğim var ve hayatım değişti ama ben yine eski Aybalayım sadece yeni özelliklerim ve sıfatlarım ve daha önce hiç tatmadıım bir sevgi var.

Dediğim gibi en ufak bir bilimselliği olmayan bu ruhsal evre , bence işe yarıyor ve bebeğiniz biraz toparlanıp şöyle uykuları toparladığında bu evreye geçmekte fayda var. Şiddetle tavsiye ederim…

Bir Cevap Yazın

