Ebe

Daha önce de anlatmıştım: çok istememe rağmen doğal doğum yapamamış sezaryen ile dünyaya getirmiştim oğlumu… O yüzden de doğum da bana destek olacak Asude Ebenin bir fonksiyonu kalmamıştı hayatımızda diye düşünmüştüm…  Dili geçmiş zaman kullanıyorum çünkü çok yanılmışım…

Ebe demek sadece size doğumda destek olan kişi demek değil sadece… Asıl ebelik bence doğumdan sonra da destek vermeyi kapsıyor… Çünkü bence asıl hikaye doğumdan sonra başlıyor. İnanın bana yaşadım biliyorum. Yanınızda bir bilen olsun istiyorsunuz , bir destek, bir nefes…

Evet anneniz size sonsuz destek oluyor ama onunda takıldığı yerler oluyor çünkü muhtemelen en son baktığı bebek ya sizsiniz ya kardeşiniz . Kendini hazırlamış olsan da, bir sürü kitaptan bebek bakımı ile bilgi edinmiş olsan da yine de iş pratiğe gelince karışıyor. Evet bazı şeyleri içgüdüsel olarak çözüyorsun ama gaz çıkarmak ya da onu sakinleştirecek masajı yapmanın içgüdü ile alakası yok bunlar için size destek lazım. Birinin size bunları ders gibi değil de , sohbet eder gibi anlatması, bu bebeğe bakabilecek en iyi kişi sensin o senin bebeğin demesi gerekiyor… İşte benim hayatımda tüm bu desteği veren, şu hain lohusa bunalımından kutrulmama yardımcı olan kişi – her ne kadar doğumumuza eşlik edememiş olsa da- oğlumun biricik ebesi yani Asude Ebe oldu…

Demem o ki sezeryan ile bile doğum yapmış olsanız yine de Asude Ebe ya da onun gibi bebeklere ve annelere gönül vermiş benim isimlerini bilmediğim ebelerin birinden  destek alın…

Bir Cevap Yazın

