Ağaç meditasyonu

12. haftada doktor tamam artık spor ve pilates yapabilirsin dediğinden beri sevgili Jale (http://www.hamilelerkulubu.com/) ile birlikte pilates yapıyorum. Başka bir yazıda hamile pilatesini daha detaylı anlatırım ama bu yazının konusu Jale nin bir derste bize yaptırdığı ağaç meditasyonu.

Öncelikle belirtmeliyim ki ben kolayca meditasyon yapabilen biri değilim. Düşüncelerim hemen bir yerlere kayar, imgelemeye çalıştığım şekillere ve ortamların özelliklerine takılır bir türlü zihinsel sükunet kısmına geçmem kolayca… O yüzden biraz sonra anlatacağım olay benim için gerçekten ilginç bir tecrübeydi.

Ağaç meditasyonu – meditasyon ve yoga ile ilgilenenler benden çok daha iyi biliyorlardır ama ben bana ifade ettiği şekilde kısaca anlatacağım- adı gibi kendinizi ağaç olarak imgelediğiniz bir meditasyon. Önce bir tohum oluyorsunuz, kökleriniz yayılıyor sonra filizlenmeye başlıyorsunuz ve büyüyorsunuz. Üzerinizdeki meyveleri, çiçekleri, görmeye başlıyorsunuz. Güneşi, rüzgarı , çevrenizde olanları yaşıyor ve sonrasında da meditasyonu bitiriyorsunuz. Kısaca olay bu…

Benim için ise çok ilginç bir şey oldu ağacın üzerindekileri imgelerken. Ağacın en sağlam ve güçlü dalına bir salıncak ve salıncakta sallanan oğlumu kondurdum. Anlatması çok zor bir histi…Sanki uzun süredir görmediğin ve çok sevdiğin birini görmek gibi, sanki onu görmeden tanıyormuşum gibi. Sonra kırlarda çiçek topladık onunla, rüzgar çıktı sarıldım ona ağacın kavuğuna sığındık.. Çok beklediğim birine kavuşmak gibiydi. Meditasyon bittiğinde hem acayip huzurlu ve keyifli, hem de biraz üzgün ve sabırsızdım. Oğlumu görmüştüm , ona sarılmıştım ama sonra gitmişti ve aramıza katılmasına o zaman daha 5 ay vardı :(

Bu meditasyonu tekrar yapmak için hala can atıyorum. Evet jale ile konuşup bunu tekrar yapmam gerek ve şart :)

Bir Cevap Yazın

